8.5.2017 10.00

Toukokuun Reserviläinen julkaistu

Tuoreimmassa Reserviläinen-lehdessä kerrotaan mm., miten Reserviläisliiton uusittu graafinen ilme näkyy kesän aikana eri tapahtumissa.

some_kampanja_tohvelit_1200x900px
Reserviläisliiton slogan-julisteissa haastetaan ajattelemaan asioita uusista näkökulmista. Yhteensä maanpuolustusesineistä tehtyjä julisteita on kuusi erilaista. Kaksi uutta on julkaistaan kesään mennessä.
Reserviläisliiton uusi graafinen ilme julkaistiin vuoden vaihteessa sähköisissä kanavissa. Peruskallioon, sotilaaseen ja maanpuolustusesineisiin pohjautuva ulkoasu sai kovasti kiitosta ja huomiota niin jäsenistössä kuin sidosryhmissä. Kesän alussa käynnistyy graafisen ilmeen seuraava vaihe, kun myös painettumateriaali uusitaan ja lähetetään kentälle.

- Yhdistykset ja piirit voivat tilata käyttöönsä julisteita, esitteitä, banderolleja, roll-uppeja, lomakkeita, Reserviläisliiton järjestöpäällikkö Suvi Salo luettelee.

Reserviläispiirit ja -yhdistyksen osallistuvat kesäisin näkyvästi erilaisiin tapahtumiin, joten uuden ilmeen mukaiselle materiaalille on suuri kysyntä. Sitä suuremmalla syyllä myös uudistetut materiaalit tulisi olla käytössä, sillä visuaalisesti yhtenäinen linja tukee Reserviläisliiton viestintää ja tekee liiton helposti tunnistettavaksi.

- Vanhat esitteet yms. tulee heittää roskiin. Niitä ei mielellään saisi enää käyttää sen jälkeen kun yhdistys on saanut uuden esittelymateriaalin, Salo linjaa.

Graafisen ilmeen muutoksen yhteydessä Reserviläisliiton logo koki kasvojen kohotuksen. Nykyään tuttua logoa tulee käyttää vain mustavalkoisena.

- Yhdistysten ja piirien olisi hyvä huomioida myös tämä ja muuttaa uudistettu logo jo olemassa oleviin materiaaleihinsa, kuten nettisivuille, Salo muistuttaa.

Lue tänään julkaistusta Reserviläinen 3/2017 -lehdestä lisää Reserviläisliiton graafisesta ilmeestä ja miten yhdistykset voivat räätälöidä yleisesitteen omiin tarpeisiinsa.

Reserviläinen on Suomen suurin alallaan

Reserviläisliiton ja Suomen Reserviupseeriliiton yhteinen jäsenlehti Reserviläinen on Suomen suurin maanpuolustusalan julkaisu, joka ilmestyy kahdeksan kertaa vuodessa. Lehden levikki on 60.000 ja sen jokaisella numerolla on keskimäärin 140.000 lukijaa.

Reserviläinen-lehti toimii myös aktiivisesti verkossa. Verkkolehteen kirjoitetaan ajankohtaisimmat maanpuolustusuutiset, Facebook-sivujen kautta saat heti tiedon uusimmista lehtijutuista ja Instagramissa @reservilainen tunnusta seuraamalla pääset mukaan mm. erilaisille juttukeikoille.

RES graafinen ohje 2017 (pdf) (1.3 MB)