11.4.2018 15.15

Syysjotos taivalletaan Parolassa

Reserviläisurheiluliiton valtakunnallinen syysjotos, Panssarijotos 2018, järjestetään 14.–16.9.2018 Hattulan ja Hämeenlinnan alueella.

2014 09 20 Tahkojotos 2
Jotos käsittää suunnistusosuuden sekä pakollisia ja valinnaisia rastitehtäviä. Kuva vuoden 2014 syysjotokselta, Tahkojotokselta Nilsiästä. (Kuva: Iisalmen Reserviläiset ry)
Jotos on kaikille täysi-ikäisille luonnossa liikkuville, niin kaveri- kuin työpaikkaporukoille suunnattu upea viikonlopputapahtuma, joka käsittää suunnistusosuuden sekä erilaisia pakollisia ja valinnaisia rastitehtäviä. Tehtävät liittyvät reserviläistietoihin ja -taitoihin, ammuntaan, suunnistukseen ja kartanlukuun, ensiapu- ja pelastuspalvelutoimintaan, luonnontuntemukseen sekä yleistietoihin.

Panssarijotoksella on kaikille avoin reserviläissarja sekä vaativampi sotilassarja. Jotokselle osallistutaan 3–4 hengen partioina, mutta erityisistä syistä mukaan voidaan ottaa myös kahden tai viiden hengen partioita. Jokaisen partion jäsenen on ilmoittauduttava erikseen. Partionjohtajille lähetetään ohjeet osallistumismaksusta (95e/partio 19.8. mennessä ilmoittautuneille, jälki-ilmoittautuminen 190e/partio). Osallistumismaksuun sisältyy ruokailu ja peseytymismahdollisuus jotoksen maalissa.

Jotoksen päävastuullisina järjestäjinä toimivat Etelä-Hämeen reservipiireistä Hämeenlinnan ja Janakkalan reserviupseerit sekä reserviläiset. Jotos toteutetaan yhteistyössä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) kanssa. Puolustusvoimat myöntää jotokseen osallistuville asevelvollisille rinnasteisia kertausharjoitusvuorokausia.

Osallistujat ovat vakuutettuja MPK:n tapaturmavakuutuksella kilpailupaikalla ilmoittautumisen jälkeen.

Tarkemmat tiedotPanssarijotos 2018 (pdf) (210.8 KB) -esitteestä sekä jotossivuilta. Ilmoittautuminen sotilassarjaan ja reserviläissarjaan tapahtuu MPK:n sivuilla.