4.4.2018 10.00

Reservin Ampumestaruuskilpailukutsu julkaistu

Kilpailu järjestetään viimevuotiseen tapaan Toramon ampumaradalla Rovaniemellä 17.–19. elokuuta. Järjestämisvastuussa ovat Lapin reservipiirit.

DSC_0227
Kilpailunjohtaja Tero Hyttinen (kuvassa vasemmalla) ojentaa yleismestaruuspokaalia Etelä-Hämeen Juha Räsäselle. (Kuva: Reserviläisliitto)

Reservin Ampumamestaruuskilpailu on valtakunnallisen tason ampumakilpailu Reserviläis- ja Reserviupseeriliittojen jäsenille. Reservin Ampumamestaruuskilpailuissa kilpaillaan tänä vuonna tuttuun tapaan yhteensä seitsemässä lajissa:

• 25 m pistooli
  • Isopistooli
  • Pistooli pika-ammunta
  • Kivääri kenttä 10 + 10 ls
  • Itselataava kenttä 10 + 10 ls
  • Pienoiskivääri 60 ls makuu
  • Pienoiskivääri 3 x 20 ls

Viime vuoden kokemuksien kautta entistä onnistuneempi kilpailu

Kilpailun järjestelyistä vastaavat Lapin reservipiirit tekevät kovasti työtä mahdollisimman tasokkaan kilpailun eteen.

Tavoitteenamme on saada kisa tehtyä entistä paremmin ja että tuloslaskenta käy sujuvammin, kilpailunjohtaja Tero Hyttinen tiivistää.

Kilpailun järjestelyt sujuivat viime vuonna hyvin, joten tänä vuonna on siis perusteltua odottaa vieläkin onnistuneempaa kilpailua. Hyttinen kertoo, että kilpailuun odotetaan noin 150 ampujaa.

Ilmoittautumiset ajoissa piirien kautta

Ampumamestaruuskilpailuissa tullaan kilpailemaan seuraavissa sarjoissa:
H/D, H/D 50, H/D 60, H/D 70 ja H/D 75

Kukin sarja toteutuu, jos ilmoittautuneita on vähintään kolme. Jokaisen maakunnan RUL- ja RES-piirit muodostavat yhdessä piirin, jolla on mahdollisuus ilmoittaa kilpailuun yhteensä enintään kuusi ampujaa/laji. Vain piirien 15.7.2018 mennessä suorittamat ilmoittautumiset otetaan huomioon. Kilpailunjärjestäjä lähettää ilmoittautumislomakkeen piirien toiminnanjohtajille. Piirit voivat yksilöiden lisäksi ilmoittaa myös joukkeita seuraaviin sarjoihin: H, H50 ja D. Joukkueeseen ilmoitetaan aina kolme kilpailijaa ja piirit ilmoittavat joukkueet alla olevalla ilmoittautumislomakkeella.

Alla lisätietoa kilpailusta kiinnostuneille:
Reservin Ampumamestaruuskisojen kotisivu
Kilpailukutsu_Ampumamestaruuskilpailut_2018 (pdf) (149.2 KB)
ReservinAmpumamestaruuskisat_JoukkueidenIlmoittautumislomake (xls) (36 KB)
Majoitustarjous Ampumamestaruus kilpailut 2018 JM (pdf) (287.4 KB)