7.11.2018 8.00

Reserviläisliitto ja Maanpuolustusnaisten Liitto koolle Hämeenlinnaan 17.–18.11.

Viikonloppuna julkistetaan mm. liiton eduskuntavaaliohjelma 2019 ja valitaan puheenjohtaja kaksivuotiskaudelle 2019–2020. Maanpuolustusjuhlan juhlapuhujana toimii Ilkka Kanerva.

liittokousKouvola2017_kuva_fotomi
Liittokokous kerää yhteen yhdistyksiä kaikkialta Suomesta. Kuva Kouvolan liittokokouksesta marraskuulta 2017. Kuva (Fotomi)
Reserviläisliiton ja Maanpuolustusnaisten liiton yhteinen liittokokoustapahtuma järjestetään 16.–18.11. Hämeenlinnassa. Tilaisuuden avaa perjantaina 16.11. klo 14.00 alkava tiedotustilaisuus, jossa esitellään Reserviläisliiton vaaliohjelma 2019 liittyen ensi kevään eduskuntavaaleihin.

Varsinaiset kokoukset alkavat Hotelli Aulangolla lauantaina 17.11. klo 13.00. Paikalle odotetaan runsaasti Reserviläisliiton ja Maanpuolustusnaisten Liiton paikallisyhdistyksiä eri puolilta Suomea. Reserviläisliiton kokouksen alussa julkistetaan Vuoden Malliyhdistys ja Vuoden Reserviläinen -nimitykset.

Reserviläisliiton sääntömääräisessä liittokokouksessa täydennetään myös liittohallitusta erovuoroisten osalta ja toimitetaan puheenjohtajanvaali. Reserviläisliiton puheenjohtajana on tammikuusta 2017 toiminut kehityspäällikkö Ilpo Pohjola Joensuusta, joka on ehdolla myös seuraavalle kaksivuotiskaudelle. Lisäksi Reserviläisliiton kokous käsittelee vuoden 2017 toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen sekä vuoden 2019 toimintasuunnitelman ja talousarvion.

Sunnuntain 18.11. ohjelma käynnistyy klo 10.00 kenttähartaudella ja seppeleenlaskulla Summan patsaalla Itsenäisyyden puistossa. Tämän jälkeen seuraa järjestöjen yhteinen maanpuolustusjuhla Aulankosalissa klo 13.00, jossa juhlapuhujana toimii kansanedustaja Ilkka Kanerva. Tilaisuudet ovat avoimia ja tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita kaikkiin viikonlopun tapahtumiin.

Kokoustapahtuman järjestelyistä vastaa Etelä-Hämeen Reserviläispiiri ry, joka viettää viikonlopun aikana 60-vuotisjuhlaansa. Mahdolliset muistamiset pyydetään osoittamaan pankkitilille  FI4541080010400300. Kaikki kertyneet lahjoitukset ohjataan alueen veteraanityöhön.

Lisätietoa, ohjelmat ja kokousmateriaalia löytyy osoitteesta www.reserviläisliitto.fi/liittokokous2018. Lisätietoja antaa myös järjestöpäällikkö Suvi Salo, puh. 040 093 0625 tai suvi.salo@reservilaisliitto.fi.