17.11.2018 15.56

Reserviläisliiton liittokokoustapahtuma jatkuu Hämeenlinnassa

Liittokokous nimesi Vuoden Reserviläiseksi Minna Nenosen Salosta ja Vuoden Malliyhdistykseksi Joensuun Reserviläiset ry:n. Toimitusjohtaja, KTT Ilpo Pohjola jatkaa liiton puheenjohtajana 2019-2020.

Vuodenresjayhdistys_2018
Vuoden Reserviläiseksi nimettiin Minna Nenonen Salosta ja Vuoden Malliyhdistykseksi Joensuun Reserviläiset ry. Keskellä yhdistyksen puheenjohtaja Arto Nousiainen ja vasemmalla varapj Saku Räsänen. (Kuva: Reserviläisliitto)
Reserviläisliiton sääntömääräinen liittokokous on päättynyt Hämeenlinnassa. Tilaisuuden aluksi nimettiin Vuoden Reserviläiseksi ylivääpeli Minna Nenonen Salosta ja Vuoden Malliyhdistykseksi Joensuun Reserviläiset ry. Lisäksi kunniamaininnan sai Viitasaaren Reserviläiset ry.

Hotelli Aulangolla järjestetty kokous täydensi myös liittohallitusta erovuoroisten osalta. Vuosiksi 2019-2020 hallitukseen tulivat valituksi seuraavat reserviläispiirien esittämät henkilöt:

Etelä-Häme: Hirvimäki Jari, Janakkala, Salminen Kari, Valkeakoski
Etelä-Pohjanmaa: Mäki Mika (uusi), Ylihärmä, Tarkkanen Heikki, Laihia
Kainuu: Laine Ossi (uusi), Paltamo
Kymenlaakso: Leisti Olli, Kotka
Pirkanmaa: Mäkitalo Jussi, Virrat
Pohjois-Karjala: Martikainen Hannu P., Kontiolahti
Pohjois-Savo: Pulkkinen Eero, Iisalmi
Satakunta: Multisilta Jari (uusi), Pori
Uusimaa: Fagerström Mats (uusi), Tuusula, Nöjd Ismo, Järvenpää

Reserviläisliiton hallituksessa jatkavat vielä ensi vuoden

Etelä-Karjala: Grönlund Joonas, Lappeenranta
Helsinki: Siimeslehto Seppo, Helsinki ja Soininen Timo, Helsinki
Keski-Pohjanmaa: Hauta-aho Rauno, Kokkola
Keski-Suomi: Hyppönen Jouko, Konnevesi
Lappi: Rousu Simo, Ylitornio
Pirkanmaa: Viljanen Jussi, Orivesi
Päijät-Häme: Terho Tuomas, Lahti
Pohjois-Pohjanmaa: Parkkila Pasi, Vihanti
Suur-Savo: Rönkä Jukka, Mikkeli
Varsinais-Suomi: Nenonen Minna, Oripää ja Saarikallio Simo, Alastaro

Liiton puheenjohtajaksi valittiin edelleen ja kaudelle 2019–2020 toimitusjohtaja, KTT Ilpo Pohjola Joensuusta.

Liittokokouksessa käsiteltiin vuoden 2017 toimintakertomus ja tilinpäätös sekä ensi vuoden toimintasuunnitelma ja talousarvio. Hallituksen esitykset kaikkien osalta hyväksyttiin ja vastuuvapaudet myönnettiin soraäänittä joskin jäsenrekisterin toiminta puhutti kokousväkeä.

Taloudellinen tulos viime vuodelta oli 25.107 euroa alijääminen johtuen lähinnä liiton graafisen ilmeen uudistuksesta ja ostettujen palveluiden laajasta käytöstä. Koska taloudellinen tulos oli jo toista vuotta peräkkäin merkittävästi alijäämäinen, päätettiin liittomaksua nostaa yhdellä eurolla 14,5 euroon henkilöjäseneltä.

Hämeenlinnan liittokokoustapahtuman ensimmäisen kokouspäivän päättää yhteinen iltajuhla Maanpuolustusnaisten Liiton kanssa. Sunnuntaina ohjelma jatkuu klo 10.00 alkavalla kenttähartaudella sekä klo 13.00 ohjelmassa olevalla, valtakunnallisella maanpuolustusjuhlalla, joka on samalla Etelä-Hämeen Reserviläispiiri ry:n 60-vuotisjuhla. Lisätietoja osoitteesta www.reservilaisliitto.fi/liittokokous2018 .