18.12.2018 15.50

Reserviläinen 8/2018 ilmestyi

Eilen ilmestyneessä, vuoden viimeisessä Reserviläisessä kerrotaan mm. reserviläisjärjestöjen liittokokouksista.

res_2018_nettiuutinen_kuvituskuva
Reserviläisliiton liittokokoustapahtuman sunnuntai-aamu alkoi kenttähartaudella Itsenäisyyden patsaalla Hämeenlinnassa 18.11.2018 (Kuva: Reserviläisliitto)
Reserviläisliiton liittokokouksessa 17. marraskuuta käsiteltiin vuoden 2017 toimintakertomus ja tilinpäätös sekä ensi vuoden toimintasuunnitelma ja talousarvio. Taloudellinen tulos viime vuodelta oli 25.107 euroa alijääminen johtuen lähinnä liiton graafisen ilmeen uudistuksesta ja ostettujen palveluiden laajasta käytöstä. Koska taloudellinen tulos oli jo toista vuotta peräkkäin tappiollinen, päätettiin liittomaksua nostaa yhdellä eurolla 14,5 euroon henkilöjäseneltä.

Reserviläisliiton kahden vuoden takainen päätös liiton hallinnon keventämisestä on osoittautunut oikeaksi. Liittokokoustapahtuman päätössanoissa puheenjohtaja Ilpo Pohjola totesi hallituksen toimivan sujuvasti strategisessa roolissaan ja valiokunta omalla aiempaa laajemmalla tontillaan nyt myös operatiivisten päätösten tekijänä. Myös yhden vuosittaisen liittokokouksen malli todettiin toimivaksi ja kustannuksia säästäväksi ratkaisuksi.

Liittokokoustapahtuma laajenee merkittävästi

Tänä vuonna Reserviläisliitto järjesti liittokokoustapahtuman yhdessä Maanpuolustusnaisten liiton kanssa. Konsepti toimi hyvin. Seuraava liittokokoustapahtuma tullaan järjestämään ensi marraskuussa Turussa yhdessä Reserviläisliiton, Reserviupseeriliiton, Maanpuolustuskiltojen liiton ja Maanpuolustusnaisten liiton kanssa.

Reserviläinen on Suomen suurin alallaan

Reserviläisliiton ja Suomen Reserviupseeriliiton yhteinen jäsenlehti Reserviläinen on Suomen suurin maanpuolustusalan julkaisu, joka ilmestyy kahdeksan kertaa vuodessa. Lehden levikki on 60.000 ja sen jokaisella numerolla on keskimäärin 140.000 lukijaa.

Reserviläinen-lehti toimii myös aktiivisesti verkossa. Verkkolehteen kirjoitetaan ajankohtaisimmat maanpuolustusuutiset, Facebook-sivujen kautta saat heti tiedon uusimmista lehtijutuista ja Instagramissa @reservilainen -tunnusta seuraamalla pääset mukaan mm. erilaisille juttukeikoille.