8.10.2018 14.45

Reserviläinen 6/2018 ilmestyi

Uusimman Reserviläisen mukana pääset mm. Panssarijotokselle, Kokonaisturvallisuusmessuille ja Ähtärissä kutsuntojen yhteydessä järjestetylle kokonaisturvallisuuspäivälle.

res6_2018_nettiuutinen
Ähtärin kutsuntojen yhteydessä järjestetyllä kokonaisturvallisuuspäivällä koko ikäluokan nuoret pääsivät tutustumaan mm. Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitokseen. (Kuva: Reserviläisliitto)
Ähtärissä järjestettiin 5. syyskuuta poikkeukselliset puolustusvoimien kutsunnat, kun vuonna 2000 syntyneiden kutsuntojen yhteydessä järjestettiin kokonaisturvallisuuspäivä, jonne osallistuivat myös nuoret naiset. Kutsuntojen yhteydessä järjestetty tapahtuma tarjosi mahdollisuuden tutustua kokonaisturvallisuuden viranomaisiin ja järjestöihin.

RESUL:in syysjotos – Panssarijotos – järjestettiin tänä vuonna 14.–16.9. Aulangon maisemissa. Kilpailu oli vahvasti tamperelaisten heiniä. Sotilassarjan voitti TaKoRu 1 pistein 398,9 ja toiseksi tuli TaKoRu 2 23,7 pisteen erolla voittajaan. Ensi vuonna jotos tullaan järjestämään Mikkelissä, jossa tapahtuma kulkee nimellä Päämajajotos. Seuraava talvijotos eli Okrajotos järjestetään Säkylänharjulla maaliskuun alussa 2019.

MPK:n kyberkoulutus voimakkaassa kasvussa

MPK:n kyberkoulutus on voimakkaassa kasvussa. Kyberturvallisuudessa on viime vuosina herätty yksilön merkitykseen.

– Ihmisillä on paljon internetiin kytkettyjä laitteita alkaen tietokoneista ja kännyköistä päättyen pesukoneeseen. Jokaisen kansalaisen perusosaamisen merkitys on siis kasvanut tälläkin alalla, Jyväskylän yliopiston informaatioteknologian lehtori, Panu Moilanen toteaa.

Lisätietoa MPK:n kyberkoulutuksista löydät täältä . Muista valita koulutuskalenterista tarkenne "Kyber".

Reserviläinen on Suomen suurin alallaan

Reserviläisliiton ja Suomen Reserviupseeriliiton yhteinen jäsenlehti Reserviläinen on Suomen suurin maanpuolustusalan julkaisu, joka ilmestyy kahdeksan kertaa vuodessa. Lehden levikki on 60.000 ja sen jokaisella numerolla on keskimäärin 140.000 lukijaa.

Reserviläinen-lehti toimii myös aktiivisesti verkossa. Verkkolehteen kirjoitetaan ajankohtaisimmat maanpuolustusuutiset, Facebook-sivujen kautta saat heti tiedon uusimmista lehtijutuista ja Instagramissa @reservilainen -tunnusta seuraamalla pääset mukaan mm. erilaisille juttukeikoille.