5.2.2018 12.00

Reserviläinen 1/2018 ilmestyi

Vuoden ensimmäisestä numerosta voi lukea mm. maanpuolustusjärjestöjen (RES, RUL, MPKL ja MNL) yhteisen jäsenrekisterin siirrosta Reserviläisliiton hallintaan.

Jasensihteerit_Kukkonen_Ruusuvuori
Jäsenrekisterin mukana Reserviläisliittoon palasivat myös jäsensihteerit Virpi Kukkonen (vasemmalla) ja Päivi Ruusuvuori. (Kuva: Reserviläisliitto)
Maanpuolustusjärjestöjen yhteinen jäsenrekisteri palvelee tällä hetkellä lähestulkoon 100 000 jäsentä ja parasta aikaa on käynnissä vuoden hektisin vaihe, kun jäsenmaksulaskut ovat saapuneet jäsenille. Maanpuolustusjärjestöjen yhteinen rekisteri siirtyi Maanpuolustusyhtiö MPY Oy:stä Reserviläisliiton hallintaan vuodenvaihteessa.

"Haluamme modernisoida rekisterikäytäntöjä ja asiointia rekisterissä. Parasta aikaa seuraamme, miten prosessit toimivat sekä miten niihin käytetään työaikaa, jonka jälkeen alamme pikkuhiljaa kehittämään asioita, prosesseja ja järjestelmiä", Reserviläisliiton toiminnanjohtaja Olli Nyberg tiivistää tämänhetkistä tilannetta.

Yhteinen rekisteri tuo Nybergin mukaan myös viidenneksen kulusäästön kaikille järjestöille, koska rekisterikuluja jaettaessa ne eivät ole arvonlisäveron piirissä.

Jäsenten kannattaa pitää rekisterissä olevat yhteys- ja ylennystietonsa ajan tasalla. Omia tietojaan pääsee päivittämään eAsioinnin kautta, johon pääsee kirjautumaan oman liiton nettisivujen kautta. Kysymyksiä rekisteriin liittyen voi lähettää osoitteeseen jasenasiat@reservilaisliitto.fi. Puhelinpalvelu toimii arkisin klo 8-16 numeroissa (09) 4056 2010 ja (09) 4056 2011.

Reserviläinen on Suomen suurin alallaan

Reserviläisliiton ja Suomen Reserviupseeriliiton yhteinen jäsenlehti Reserviläinen on Suomen suurin maanpuolustusalan julkaisu, joka ilmestyy kahdeksan kertaa vuodessa. Lehden levikki on 60.000 ja sen jokaisella numerolla on keskimäärin 140.000 lukijaa.

Reserviläinen-lehti toimii myös aktiivisesti verkossa ja lehden Facebook-sivujen kautta saat heti tiedon uusimmista lehtijutuista ja Instagramissa @reservilainen tunnusta seuraamalla pääset mukaan mm. erilaisille juttukeikoille.