20.3.2017 18.26

Reserviläinen-lehti 2/2017 ilmestyi

Vuoden toinen Reserviläinen on jaettu tilaajilleen. Lehdessä kerrotaan mm. Sodankylän Jääkäriprikaatissa järjestetystä CISOR-tapahtumasta ja liiton puheenjohtajuuteen liittyvistä tavoitteista.

Sodankylä
Hollantilaisia kokousvieraita opastetaan Sodankylässä Leopard-panssarivaunun toimintaperiaatteisiin. (Kuva: Martin-Éric Racine)
Reserviläisliiton CISOR-puheenjohtajuuden tavoitteina on modernisoida järjestön hallintokulttuuria ja toimintatapoja sekä kehittää verkkokoulutusta ja viestintää.

- Näiden kolmen kehityskohteen on oltava kunnossa tai CISOR-järjestön kiinnostavuus heikkenee jäsenmaiden silmissä, huolehtii CISOR:n teknisen valiokunnan puheenjohtaja ja Reserviläisliiton hallituksen jäsen Minna Nenonen.

Reserviläisliiton johdolla on nyt järjestetty kaksi kokoustapahtumaa, joihin eurooppalaiset aliupseerijärjestöt ovat lähettäneet edustuksensa. Näissä kokouksissa on tutustutettu osallistujat pohjoismaiseen tehokkuusajatteluun ja toimintatapoihin.

- CISOR-järjestössä ei ole ollut itsestäänselvyys, että kokoustetaan tiloissa, joissa on mahdollisuus käyttää videotykkiä tai että sääntöjen mukaisesti lähetetään etukäteen kokouskutsut sekä esityslistat ja jälkeenpäin kokousmuistiot ja -pöytäkirjat, Nenonen selvittää pohjoismaisen ja mannereurooppalaisen hallintokulttuurin eroja.

Uutta on myös se, että koko puheenjohtajuuskauden ohjelma oli lyöty lukkoon jo etukäteen. Suomessa järjestetyissä kokouksissa on panostettu kokousten teemoihin, asiasisältöön ja ohjelmiin. Nenosen mukaan jo kahden kokouksen jälkeen muut maat alkavat ottaa tosissaan uudet tavat.

Lue lisää CISOR-järjestön Sodankylän kokouksesta, kulttuurien kohtaamisesta sekä yhteistyöstä Puolustusvoimien kanssa Reserviläinen 2/2017 -lehdestä.

Reserviläinen on Suomen suurin alallaan

Reserviläisliiton ja Suomen Reserviupseeriliiton yhteinen jäsenlehti Reserviläinen on Suomen suurin maanpuolustusalan julkaisu, joka ilmestyy kahdeksan kertaa vuodessa. Lehden levikki on 60.000 ja sen jokaisella numerolla on keskimäärin 140.000 lukijaa.

Reserviläisen verkkolehteä päivitetään jatkuvasti. Lue viimeisimmät maanpuolustusuutiset osoitteessa www.reservilainen.fi.