29.3.2018 10.00

Ohjeistus liiton sähköpostijärjestelmän sujuvaan käyttöön

Usea toimija on viime aikoina kohdannut ongelmia lähettäessään sähköpostia liiton järjestelmästä. Lue ohjeistus sähköpostin käytön sujuvoittamiseksi.

RL_some_kampanja_kyyhky_1200x900px
Lähetettäessä sähköpostia liiton järjestelmästä on varmistuttava siitä, että paluupostin vastaanottajan osoite on oikea. (Kuva: Reserviläisliitto)

Moni on viime aikoina saanut sähköpostia lähettäessään seuraavan ilmoituksen: ”Olit yrittänyt lähettää sähköpostia, joka ei lähtenyt liian suuren liitteen takia”. Pääsyy viestien lähettämisen estymiselle ei ole liitteiden koko, vaan se, että viestejä ei ollut lähetetty oikein. Alla ohje sähköpostin lähettämiseen liiton järjestelmästä.

1) Kirjaudu Maanpuolustusrekisteriin ja valitse ensin sähköpostivalikon mustalta alueelta kohta ”Poiminta”.

2) Tämän jälkeen ”Uusi poiminta” ja sitten ”Yleiset”. Rullaa sivun alalaitaan ja laita rasti ruutuun ”On sähköpostiosoite”.

4) Valitse alhaalta ”Jäsenyys”, aktivoi yhdistys/yhdistykset, joille haluat lähettää sähköpostia ja rullaa taas sivun alaosaan ja klikkaa ”Poimi”.

5) Klikkaa latautuvan sivun keskeltä vaihtoehtoa ”Lähetä sähköpostia” ja siirryt suoraan sähköpostin lähettämissivulle.

6) Lähettäjän osoitteena tulee käyttää esim. yhdistysnimeä tai omaa nimeänne + liiton päätettä ”reservilaisliitto.fi” tai ”rul.fi” tai ”mpkl.fi”. Esimerkiksi tuusula@reservilaisliitto.fi tai matti.mottonen@rul.fi. Paluupostin vastaanottajan osoitteen tulee olla se osoite, mihin haluatte vastaukset. Osoitteen on myös oltava oikea. Esimerkki alla olevassa kuvassa. (kuvakaappauksen resoluutio jää alhaiseksi)
sahkopostijarjestelmakuva

7) Huomioikaa, ettei sähköpostin liitetiedosto saa olla suurempi kuin 5 Megatavua eikä viesti kokonaisuudessaan saa ylittää 10 Megatavua

Mikäli ongelmia vielä ilmenee, olkaa yhteydessä Maanpuolustusrekisterin pääkäyttäjä Päivi Ruusuvuoreen sähköpostilla jasenasiat@reservilaisliitto.fi tai puh. 09-4056 2010