4.5.2018 12.00

Naisten ampumapäivä Alavudella kutsuu uusia osallistujia

Monet reserviläisyhdistykset järjestävät vuosittain erityisen ampumataitopäivän, jossa voi tutustua reserviläisten harrastamiin ampumalajeihin ja niissä käytettäviin aseisiin. Alavudella erityisesti naisille suunnattu tapahtuma järjestetään 12.6. paikallisen metsästysseuran radalla.

naisten ampumakurssi 3
Naisten ampumapäivä tarjoaa oivallisen tilaisuuden tutustua ammuntaan turvallisesti ja hyvässä seurassa. (Kuva: Reserviläisliitto)
Naisten ampumapäivä on mitä oivallisin tilaisuus tutustua ammuntaan turvallisesti ja hyvässä seurassa. Mukaan tarvitsee vain ulkoilmaan sopivan vaatetuksen, omat kuulosuojaimet ja reipasta mieltä. Aiempaa ampumakokemusta ei tarvita ja paikalla saa ohjausta sekä opastusta.

Pelkästään naisille suunnattu ampumatapahtuma halutaan järjestää, jotta kynnys lähteä mukaan olisi mahdollisimman matala, tapahtuman järjestelyissä toimiva Alavuden Reserviläiset Ry:n sihteeri Hanna Vainionpää kertoo.

Ammunnat ovat omakustanteiset, jonka johdosta osallistujilta veloitetaan pieni korvaus. Tapahtuman järjestävä Alavuden Reserviläiset ry järjestää ryhmävakuutuksen ampumapäivään osallistuville ja yhdistyksellä on myös omia aseita, joita voi käyttää (kiväärit, käsiaseet). Lisäksi käyttään saadaan ehkä myös ekoase. Päivän mittaan luvassa on myös makkaranpaistoa ja mukavaa yhdessäoloa

Naisille suunnattu ampumatapahtuma järjestetään Alavudella Kaukolankylässä Länsipuolen metsästysseuran radalla tiistaina 12.6.2018 klo 18 alkaen. Osoite on Sikosaarentie 940. Paikalle laitetaan opasteet Taipaleenkylästä, Alavus–Peräseinäjoki -tieltä. Ilmoittautumisohje tulee aikanaa Alavuden Reserviläiset Ry:n nettisivuille. Lisätietoja antaa Hanna Vainionpää hanna.vainionpaa@pp2.inet.fi.

Jäseneksi Alavuden Reserviläisiin?

Tapahtuman järjestävä Alavuden Reserviläiset Ry kuuluu Etelä-Pohjanmaan Reserviläispiiriin. Yhdistyksessä on 178 jäsentä, joista 16 naisia. Hallituksessa heistä vaikuttaa kaksi. Yhdistys on virkeä ja aktiivinen ja sen toiminta painottuu ammuntaan.

Yhdistyksen jäsenyys ei edellytä asepalveluksen suorittamista vaan täysi-ikäisyys ja Suomen kansalaisuus riittävät. Yhdistykseltä löytyy omat kotisivut, josta löytyy mm. ampumakalenteri. Alavuden Reserviläiset osallistuvat aktiivisesti myös Reserviläisliiton ja Etelä-Pohjanmaan Reserviläispiirin tapahtumiin ja kokouksiin.

Alavuden Reserviläisten ja muiden Reserviläisliiton jäsenyhdistysten jäsenyyttä voin hakea täyttämä sähköinen jäsenhakemuslomake. Hakemuksen käsittely kestää maksimissaan kuukauden, jonka jälkeen tieto päätöksestä tulee sähköpostilla. Vuosittaisen, yhdistyskohtaisen jäsenmaksun suuruus liikkuu pääosin 30-40 euron haarukassa.