20.10.2018 15.40

Liitto laatii eduskuntavaaliohjelman – kerro, mitä siinä pitäisi olla

Liittohallitus käynnisti tänään ensi kevään eduskuntavaalien vaaliohjelman kirjoittamisen. Liittoon kannattaa laittaa ensi viikon aikana ehdotuksia vaaliohjelmassa huomioitavista kysymyksistä ja mahdollisista linjauksista.

Eduskuntatalo
Reserviläisliiton eduskuntavaaliohjelman alustavia teemoja ovat mm. Aselain toimeenpano, MPK:n sotilaallisia valmiuksia palvelevan koulutuksen tuleva luonne ja reserviläiskouluttajien oikeudet. (Kuva: Reserviläisliitto)
Eduskuntavaalit järjestetään huhtikuussa 2019 ja politiikan asialistalla on runsaasti maanpuolustukseen ja reserviläisten edunvalvontaan liittyviä kysymyksiä. Edellisten eduskuntavaalien tavoin liitto tulee osallistumaan ja vaikuttamaan eduskuntavaalien keskusteluun myös keväällä 2019.

Tänään hallituksen kokouksessa käydyssä vaaliohjelman lähetekeskustelussa puhuttaneita erityisesti reserviläisiä koskettaneita teemoja olivat mm. aselain toimeenpano, MPK:n sotilaallisia valmiuksia palvelevan koulutuksen tuleva luonne ja reserviläiskouluttajien oikeudet.

Osallistu vaaliohjelman kirjoittamiseen

Valmis ohjelma esitellään Hämeenlinnan liittokokouksessa marraskuussa. Jäsenistöllä ja maanpuolustuksesta kiinnostuneilla kansalaisilla on nyt mahdollisuus vaikuttaa liiton vaaliohjelmaan. Laita aiheesta sähköpostia ensi viikon aikana osoitteeseen toimisto@reservilaisliitto.fi ja kerro meille, mihin kysymyksiin ja millä tavalla haluaisit meidän ottavan kantaa eduskuntavaaliohjelmassamme.

Vaaliohjelmaan sitoutuneet ehdokkaat saavat puoluetaustasta riippumatta oikeuden käyttää Reserviläisliiton sertifioima ehdokas – Eduskuntavaalit 2019 -tunnusta internetissä, erilaisissa sosiaalisissa medioissa, painotuotteissa ja muissa yhteyksissä.