12.2.2018 9.08

CISOR:in digitalisaatio eteni Rannikkolaivastossa

Euroopan reservin aliupseerien kattojärjestö CISOR:in hallituksen kokous pidettiin Rannikkolaivastossa Turussa 8.–11.2. Reserviläisliitto toimii CISOR:in puheenjohtajana vuosina 2016–2018.

JariMultisilta
Porin Reservinaliupseerit Ry:n puheenjohtaja, professori Jari Multisilta, vaikuttaa mm. CISOR:in lakivaliokunnassa, jossa hän vastaa järjestön sähköisen oppimisympäristön kehitystyön koordinoinnista.
Suomen puheenjohtajuuskauden päätavoite on järjestön työtapojen modernisointi. Tähän liittyen CISOR:in lakivaliokunta työskenteli viikonloppuna järjestön sähköisen moodle-oppimisympäristön kehittämiseksi. Oppimisympäristön käyttöä pyritään tulevaisuudessa kasvattamaan hankkimalla lisää sisältöjä CISOR:in moodleen.

Tätä toteutetaan mm. nimeämällä jäsenmaakohtaiset vastuuhenkilöt sisältöjen hankkimiseen. CISOR myös rakentaa yhteistyötä Nato Schoolin kanssa sähköisten koulutusmateriaalien saamiseksi CISOR:in käyttöön. Sähköisen oppimisympäristön kehitystyön koordinoinnista vastaa Porin Reservinaliupseerit Ry:n puheenjohtaja, professori Jari Multisilta.

Lakivaliokunta käsitteli totuttuun tapaan myös tuoreimmat sääntöjen muutokset ja viimeisimmät sääntömuutosehdotukset. Lakivaliokunnan puheenjohtajana toimii professori Annukka Jokipii Laihian Reserviläiset Ry:stä.

CISOR:in tekninen työryhmä käsitteli tapahtumien käytännön järjestelyjä, koulutukseen liittyviä kysymyksiä, järjestön kotisivujen rakennetta ja viestinnän kehittämistä. Viikonloppuna työryhmän vahvana teemana olivat myös kesä–heinäkuun vaihteessa Belgialle siirtyvän CISOR-puheenjohtajuuden pohjustaminen ja ensi vuonna Porin prikaatissa Säkylässä järjestettävän sotilasmoniottelun järjestelyt.

Teknisen työryhmän puheenjohtajana toimii Oripään Reservialiupseerit Ry:n jäsen, toimitusjohtaja Minna Nenonen, jolla on pitkä kokemus yhteistyöstä Porin prikaatin kanssa niin reserviläisenä kuin sopimussotilaanakin. Nenosen kokemukset viime vuoden sotilasmoniottelun johtajana Karjalan prikaatissa antavat vahvan tuen seuraavan moniottelun järjestelyille.

Kuluvan viikonlopun kokous Rannikkolaivastossa oli Reserviläisliiton puheenjohtajuuskauden viides ja suurin hallituksen kokous. Kansainväliseen kokoukseen osallistui 33 henkilöä kahdeksasta maasta.

Lue lisää CISOR:ista täältä.