28.9.2018 10.12

Arvopohjaisen johtajuuden koulutus Value Based Leadership (VBL)

Reserviläisliiton jäsenillä, kuten muidenkin järjestöjen vapaaehtoistoimijoilla, on mahdollisuus hakea Suomen Partiolaisten järjestämään VBL-koulutukseen.

VBL2017_NooraQvick_DSC7268kpl2
Value Based Leadership (VBL) -koulutus tarjoaa nuorille soveltuvaa arvopohjaista johtajuuskoulutusta. (Kuva: Noora Qvick / VBL)
Value Based Leadership (VBL) on kokemusperäinen johtajuuden koulutus nuorille, joilla on johtamistehtävä vapaaehtoistyössä. Johtamistehtävä voi olla esim. projektin vetovastuu, kampanjan koordinointi, ryhmän vetäminen tai hallituspaikka Reserviläisliiton piirissä tai paikallisyhdistyksessä.

– Reserviläisliitto päätti tarttua mahdollisuuteen mainostaa VBL-koulutusta, koska VBL tarjoaa erityisesti nuorille jäsenillemme soveltuvaa ja kiinnostavaa johtajuuskoulutusta liiton oman yhdistysjohdon koulutuksen ja muun tarjoamamme koulutuksen lisäksi, Reserviläisliiton toiminnanjohtaja Olli Nyberg kertoo.

Koulutukseen hakeutuvan Reserviläisliiton jäsenen tulee olla 20–29-vuotias. Eduksi luetaan, jos hakija on jo käynyt jonkin perustason johtamiskoulutuksen, kuten aliupseerikurssin tai hakija on toiminut johtotehtävissä kolmannella sektorilla kaksi vuotta tai pidempään.

VBL koostuu mentoriohjelman ja etätehtävien lisäksi neljästä viikonlopun mittaisesta lähijaksosta

- Ryhmien johtaminen (Leading Groups) pe-su 1.–3.2.2019
- Johtaminen monimuotoisuuteen (Leading for Diversity) pe-su 8.–10.3.2019
- Itsensä johtaminen (Self Leadership) pe-su 10.–12.5.2019
- Johtaminen tuottoisasti arvoilla (Leading with Profit and Values) to-su 13.–16.6.2019

Seuraava VBL-koulutus alkaa helmikuussa 2019 ja hakuaika päättyy 21.10. Osa hakijoista kutsutaan haastatteluun ja valintojen tulos selviää joulukuussa. Lisätietoa ja linkin hakulomakkeeseen löydät täältä

VBL-koulutuksen omavastuuosuus on 400 euroa. Hintaan sisältyy koulutus (lähijaksot, syventävät tehtävät, mentoriohjelma) sekä ruoka ja majoitus lähiopetusjaksoilla.

Heta Hyvärinen
Projektikoordinaattori, Value Based Leadership