RES arkisto

15.10.2008 11.38

MPK:lle uusi toiminnanjohtaja

Prikaatikenraali Pekka Tuunanen (57) on valittu MPK:n toiminnanjohtajaksi 1.1.2009 lukien.

Pekka Tuunanen toimii tällä hetkellä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) ilmapuolustuspiirin päällikkönä jäätyään eläkkeelle Ilmavoimien esikuntapäällikön tehtävästä tammikuussa 2006. Hän on aikaisemmin toiminut mm. lennoston komentajana Satakunnan lennostossa, operaatio- ja henkilöstöpäällikkönä Ilmavoimien esikunnassa sekä erityistehtävissä Puolustusministeriössä.

MPK:n puheenjohtaja, vakuutusneuvos Harri Kainulainen kertoo, että valinnassa korostui Tuunasen ammattitaito ja MPK:n toiminnan tuntemus.

- Tuunanen on toiminut kaksi vuotta MPK:n piiripäällikkönä, joten hän tuntee yhdistyksen toiminnan erittäin hyvin. Hän on myös perehtynyt hyvin keskeisten yhteistyökumppanien - puolustusministeriön ja puolustusvoimien - toimintaan, organisaatioon ja henkilöstöön. Tuunanen täyttää tiedoiltaan, taidoiltaan ja henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan erittäin hyvin MPK:n toiminnanjohtajalle asetetut vaatimukset.

Prikaatinkenraali Pekka Tuunanen korvaa tehtävässä eversti Pekka Majurin, joka on ollut MPK:n toiminnanjohtajana vuoden 2003 lopulta lähtien.