Reserviläisten veteraanityö -valokuvauskilpailu on päättynyt. Lämmin kiitos osallistujille ja onnittelut voittajille.

Reserviläisten veteraanityö -valokuvauskilpailun voittajat

Markku Fabritius
200 euron arvoinen Inttistoren lahjakortti

MarkkuFabritiusVOITTAJA

Kuvassa on vangittu hienosti hetki. Kuvattujen henkilöiden ilmeet kertovat oman tarinansa. Nuoren katse on suunnattu tulevaisuuteen ja veteraanin hillitty charmi ja iän mukana tuoma hauraus on tallentunut upeasti kuvaan. Kuva henkii rauhaa ja kiitollisuutta vapaasta isänmaasta.

Pentti Urhonen
100 euron arvoinen Inttistoren lahjakortti

PenttiUrhonenKUNNIAMAININTA

Kuvan ilo tarttuu. Veteraanien ilmeet ovat iloiset ja veikeät. Lähikuva tuo tapahtuman tunnelman käsinkosketeltavaksi. Veteraani katsoo suoraan kameraan ja tuntuu kuin hän sanoisi, että älkää unohtako meitä sotiemme veteraaneja

Jarmo Käkelä
100 euron arvoinen Inttistoren lahjakortti

JarmoKäkeläKUNNIAMAININTA

Kuvakulma antaa vaikutuksen suuresta työn määrästä. Suuri työ oli pitää Suomi itsenäisenä, suuri työ oli jälleenrakentaa Suomi ja reserviläiset ovat olleet valmiina suureen työhön auttaessaan ikääntyviä sotiemme veteraaneja. Kuvassa on talletettu hienolla tavalla "työn touhu”.

Reserviläisten veteraanityö -valokuvauskilpailu

Reserviläisliiton järjestämän valokuvauskilpailun etsittiin reserviläisten veteraanityöstä kertovia kuvia. Kilpailuun osallistuttiin kilpailusivulla tai julkaisemalla kuva Instagramissa hashtagilla #reservilaistenveteraanityo.

Valokuvauskilpailu päättyi perjantaina 22.4.2016, jonka jälkeen Veteraanivastuu ry:n varainhankinnan päällikkö Pia Mikkonen sekä Reserviläisliiton hallituksen ja veteraaniyhteistyöryhmän jäsen Hannu P. Martikainen Pohjois-Karjalan Reserviläispiiristä valitsivat voittajakuvan sekä kaksi kunniamaininnan saanutta kuvaa.

Lisäksi voittajakuvat sekä muutama kilpailuun osallistunut kuva pääsi kuvittamaan Sotiemme Veteraanit järjestön nettisivuja.

Voittaja palkittiin 200 euron arvoisella Inttistore-lahjakortilla ja kunniamaininnan saaneet palkittiin 100 euron arvoisilla lahjakorteilla.

Reserviläiset ovat aina tehneet paljon veteraanityötä. Vuosien saatossa työn luonne on muuttunut yhteistyöstä tukitoiminnaksi. Reserviläiset mm. keräävät vuosittain varoja Sotiemme Veteraanit -keräyksessä, avustavat varusmieskeräyksiä, tukevat paikallisten veteraaniyhteisöjen työtä ja toimintaa sekä auttavat yksittäisiä veteraaneja arkiaskareissa mm. tekemällä lumitöitä, leikkaamalla nurmikoita ja tarjoamalla kuljetusapua.

Muita kilpailuun osallistuneita osallistuneita kuvia pääset katsomaan tästä.