• Kilpailu

RESULin syysjotos ”Tyrsky” (PERUTTU)

pe 25.9. - su 27.9.2020

SIIRRETTY KORONAN TAKIA

Syysjotoksen tarkoituksena on ylläpitää ja edistää reserviläistaitojen säilymistä ja kehittymistä sekä kohottaa osallistujien fyysistä suorituskykyä ja kenttäkelpoisuutta. Jotoksella on rastitehtäviä, jotka liittyvät sotilastietoihin ja -taitoihin, suunnistukseen ja kartanlukuun, ensiapu- ja pelastustaitoihin, erävaellustaitoihin sekä luonto- ja yleistietoihin. Partiot majoittuvat maastossa sekä kuljettavat mukanaan kilpailun aikana tarvitsemansa muonan ja varusteet. Partion suositeltu koko on 4 henkeä.

Tyrskyjotos 2020 on Reserviläisurheiluliitto ry:n vuoden 2020 valtakunnallinen reserviläisten syysjotos. Tapahtuman järjestävät Kymenlaakson Reserviupseeripiiri ry ja Kymenlaakson Reserviläispiiri ry, päävastuullisena organisaattorina toimii Kotkan Reserviupseerikerho ry. Jotos järjestetään yhteistyössä Kymenlaakson piirien paikallisten reserviläisyhdistysten, Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) ja muiden lähialueen yhdistysten ja yhteistyökumppaneiden kanssa Puolustusvoimien sekä rajavartiolaitoksen tuella. Kilpailun järjestelyissä noudatetaan Reserviläisurheiluliitto ry:n (RESUL) ohjeita ja linjauksia.

Tyrskyjotos 2020 on ensimmäinen valtakunnallinen merellisessä ympäristössä järjestettävä jotos. Luvassa on jotoksen peruselementtejä, mutta myös unohtumattomia elämyksiä varsinkin niille, joille syksyinen meri ja saaristo eivät ole arkipäivää.

Kilpailuun arvioidaan osallistuvan n. 70-80 kilpailupartiota (noin 200-250 kilpailijaa) eri puolilta Suomea sekä 1-5 kilpailupartiota ulkomailta. Lisäksi kilpailun järjestämisestä vastaa noin 150 toimitsijaa eri tehtävissä.

Tyrskyjotoksen nettisivut: