MERIRESERVILÄISET ry Sjöreservister rf
Kokonaismaanpuolustus ry järjestää esitelmätilaisuuden 25.4. klo 18.00 Töölöntorinkatu 2:n auditoriossa. Puolustusvoimien tutkimuslaitoksen doktriiniosaston johtaja, sotatieteen tohtori everstiluutnantti Petteri Lalu pitää esitelmän aiheesta ”Venäläinen sodan kuva: mitä odotimme, mitä näimme ja näemme, miksi ja mitä odottaa jatkossa?”

Ajankohtaiset

7.10.2017 Kymmenellä miljoonalla vapaaehtoiskoulutusta

Vapaaehtoiskouluttajajien työn rahallinen arvo MPK:ssa ylittää 10 miljoonaa euroa, josta reserviläisjärjestöjen jäsenten osuus on runsaat 6,6 miljoonaa euroa.

JÄSENEKSI?

Varsinaiseksi jäseneksi voidaan hyväksyä hyvämaineinen 18 vuotta täyttänyt Suomen kansalainen.

Täytä jäsenhakemuslomake yhdistys-sivulla!

Laivastoparaati ennen sotia

Jäsenilta keskiviikkona 8.11.

Aihe: tarkentuu, mutta on varmasti kiinnostava.
Paikka: Töölöntorikatu 2:n auditorio kello 17:15 alkaen.

Itse tilaisuus alkaa kello 17:30 ja luento kestää yleensä noin tunnin, jonka jälkeen on varattu puoli tuntia kysymyksille.
Ilmoittautumiset sähköpostitse ilmo.kerhoilta@gmail.com
Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Varaathan henkilöllisyystodistuksesi mukaan.

Merireserviläisten syksyn ensimmäinen jäsenilta käsitteli Merivoimien kehittämistä 2020-luvulla.

Esityksen piti Merivoimien suunnittelupäällikkö, kommodori Veli-Petteri Valkamo.
Merireserviläiset ja kuulijat kiittävät Valkamoa ja Merivoimia!
Tästä jäi selvä näkemys! Laivue 2020 tuleville neljälle uudelle alukselle on ehdoton tarve.
Erinomainen esitys!
Myötäisiä tuulia hankkeelle.

Iso kiitos järjestäjille Mika Kuutti, Jari Viljanen ja Vesa Paavolainen!

LV2020_uudet alukset kuva (2)

Kesäkausi on takanapäin mutta toiminta jatkuu täydellä teholla

Takana on tapahtumarikas kesä, johon on mahtunut paljon toimintaa. Linnakevene m/s Lavansaari on ollut viikottaisessa käytössä. Torstaisin on tehty muutaman tunnin purjehduksia lähisaaristossa, osa keikoista on ollut jonkin teeman parissa. Alus on käynyt muutamalla pidemmällä reissulla, mm. Russarössa, Loviisassa ja osallistuu vielä mm. meritaitokilpailuihin. Sinisen Reservin kilpailuun osallistu kolmihenkinen joukkue merireserviläisisistä. Toivotamme heille menestystä!

Ammuntasektorilla on ollut toimintaa ulkoradoilla ja syyskuussa osallistutaan vielä Sinisen Reservin ammuntakilpailuihin.

Yhdistyksemme jäseniä toimi yhteysupseeritehtävissä Tall Ships Race -tapahtumissa Kotkassa ja Turussa Sinisen Reservin viirikön riveissä sekä laivastovierailuilla. Merireserviläiset olivat niinikään edustettuina Rannikkolaivaston Turussa järjestämässä Suomi-100v tapahtumassa.

Joukko kiinnostuneita on ilmoittautunut vanhan aluksemme, Ahven 3:n ylläpitopooliin. Tähän pooliin hallitus ottaa kantaa alkusyksyn aikana ja sitten päätetään lopullisesti miten jatkossa toimimme Ahvenen kanssa.

Kevään ja kesän aikana olemme saaneet uusia jäseniä. Toivotamme heidät tervetulleiksi riveihimme ja uusille onkin jo lähtenyt kirjepostia.

Syksyksi on luvassa, paitsi luola-ammuntaa ja meriretkiä, muun muuassa kaksi kerhoiltaa sekä pikkujoulutapaaminen Vuosaaren saunapirtillä. Koska osa päivämääristä vielä on auki, seuraa jäsentiedotteita ja käy välillä vilkaisemassa facebook- ja nettisivujamme.
Kaikki ovat tervetulleita mukaan!

SINISEN RESERVIN XX MESTARUUSKILPAILU
RYNNÄKKÖKIVÄÄRIAMMUNNASSA 150m 3x10 LS
UPINNIEMESSÄ 23.9.2017

Katso ampumasivuilta, siellä on lisää kuvia sekä tuloksia.

Torstaiajot linnakevene m/s Lavansaarella

Ajot ovat lähes joka torstai ja alus lähtee kello 17:30. Lähtöpaikka on Pohjoisranta, laituripaikka 33. Laituri sijaitsee T-laiturin ja Tervasaaren välissä.

Koska torstaisin kyseessä ovat "omat" ajomme, pukeutuminenkin on vapaata. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita, mutta mikäli on kysymyksiä, käänny Matias Kaivoksen tai Markku Kaasalaisen puoleen.

Navigaatiojaos suunnittelee Lavansaaren iltapäivä/ilta-ajoille eri teemoja. Kaikki ovat tervetulleita mukaan!

Lavansaari ajaa 11.8. seppeleenlaskuun Hamnskäriin Loviisan jääkärimuistomerkille.
RUK-keikka on 17.8. Isosaareen.

matias.kaivos@co.inet.fi

markku.kaasalainen@newsec.fi

Sinisen Reservin Ampumapäivä 2:n

päivämäärä on muuttunut. Se on nyt 23.9. Paikka on tuttu Upinniemi ja rynkyllähän siellä kilpaillaan. Ilmoittautuminen MPK:n sivujen kautta. Jukka Soini antaa tarvittaessa lisätietoa kiinnostuneille. Myös toimitsijoita tarvitaan. Lisää tietoa ammunnoista päivitetään MPK:n ja RESUL:in sivuille.

Huom! Olkaa tarkkana, että jäsenmaksu tulee maksettua. Muuten liitto saattaa erottaa meiltä kysymättä.
Merireserviläisten nettisuvulla puolestaan on pankkiyhteys ja viitenumerot josta voit hoitaa ampuma- ja/tai navigaatiojaoksen kympin vuosimaksun.

Toimintakalenteri

Syksy:

Upinniemen ulkoradat, kts. Kirkkonummen reserviläisten nettisivuilta.

Reserviläisliiton auditorio Töölöntorinkadulla.

Toinen jäsenilta 8.11. aihe toistaiseksi avoin.

10.11. Purjehduskauden päättäjäissauna Merisotakoululla kello 17:30. Ilmoittautumiset Sinisen Reservin sivuilla lokakuussa.

Perinteinen  AUK-toimintapäivä Upinniemessä. Yhtenä rastina linnakeveneemme, jonka siirtoajo erillisenä MPK-kurssina 18.11-19.11, ilmoittuminen Matias Kaivoksen kautta.

25.11. Kokous ja pikkujoulusasauna Vuosaaren saunapirtillä.

Lavansaariajot

Lavansaaren loppukauden ajoista sovitaan tapauskohtaisesti – jos olet kiinnostunut, ota yhteys Matiakseen tai Markkuun.

Perinteinen  AUK-toimintapäivä Upinniemessä. Yhtenä rastina linnakeveneemme, jonka siirtoajo 18.11.  AUK-herrasmiesottelun päivä on 19.11. Kysy Mikalta vapaana olevia toimitsijatehtäviä.

Lavansaaren syyskunnostustalkoot (tarkentuu).

Syksyn Luolavuorot

Koska ratavuorollemme (torstaisin, parittomina viikkoina klo 18:00-19.30) ei enää ole mahdollista mennä Inttistoren kautta, käytäntöä on muutettu niin, että ilma-aseradalle menijät ilmoittautuvat Tatu Korhoselle puhelimitse tai tekstiviestitse puoleenpäivään mennessä.

Ilma-asevuorot: 12.10, 26.10, 9.11, 23.11, 7.12,  21.12.

Ruutiasevuorot: 19.10, 2.11, 16.11, 14.12

päivitetty 10.10.2017