Mäntsälän Reserviläiset ry

Toiminta

Mäntsälän Reserviläiset ry on valtakunnalliseen Reserviläisliittoon kuuluva paikallisyhdistys, johon kuuluu maanpuolustuksesta kiinnostuneita kansalaisia Mäntsälän seudulta. Sen päätarkoituksena on tukea reserviläistoimintaa ja kehittää reservin tietoja ja taitoja. Se on toiminut näiden päämäärien puolesta jo yli viisi vuosikymmentä. Piiritasolla osallistumme aktiivisesti Uudenmaan reserviläispiirin toimintaan.

Selkeästi aktiivisin toimintamuoto on ampumatoiminta. Mäntsälän Reserviläiset järjestää aktiivisesti ampumaharjoituksia ja kilpailuja Hirvihaaran ampumaradalla. Yhdistykseltä löytyy laaja valikoima aseita, joilla vasta-alkajat ja muutkin jäsenet voivat harjoitella ja kilpailla valvotusti.

Reserviläistoiminta tarjoaa sinulle:

• Aktiivista ampumatoimintaa
  • Reserviläisliikuntaa
  • Yhteistoimintaa reserviläisten kesken
  • Johtamistaitojen kehittämistä
  • Koulutustaitojen kehittämistä
  • Maanpuolustusasenteisiin vaikuttamista

Jäsenistö

Yhdistyksen jäsenyys on avoin kaikille 18-vuotta täyttäneille Suomen kansalaisille, eikä edellytä varusmiespalveluksen suorittamista. Tällä hetkellä Mäntsälän Reserviläisiin kuuluu noin 190 miestä, naista, miehistön jäsentä, aliupseeria ja upseeria. Suurin osa jäsenistä tulee Mäntsälästä, mutta yhdistykseen kuuluu kymmeniä jäseniä muualta Suomesta, pääasiassa Uudeltamaalta.

RES