Työryhmät 2018

Reserviläisliiton valiokunta voi muodostaa työnsä tueksi työryhmiä, joille se antaa suunnittelu-, valmistelu- ja toteutustehtäviä. Vuonna 2018 toiminnassa on seuraavia työryhmiä:

HUOMIONOSOITUSTYÖRYHMÄ

Jäsenet: Suominen Osmo (pj), Hauta-aho Rauno ja Salo Suvi (siht.)

Tehtävät: Reserviläisliiton huomionosoitusjärjestelmän ylläpito ja tehtyjen esitysten käsittely niin, että niistä voidaan tehdä päätökset liiton asianomaisissa toimielimissä.

Kansainvälinen työryhmä

Jäsenet: Kuutti Mika (pj), Leisti Olli ja Rousu Simo.

Tehtävät: Liiton kansainvälisen toiminnan suunnittelu, säännöllisen Kaitseliitto-yhteistyön käynnistäminen, yhteistyökumppanien kartoittaminen pohjoismaista sekä CISOR-yhteistyö.

Naisten työryhmä

Jäsenet: Hakola Terhi (pj), Nenonen Minna, Nissi Lotta, Timonen Maarit, Vainionpää Hanna ja Salo Suvi.

Tehtävät: Naisille tarkoitetun koulutuksen suunnittelu ja järjestäminen, NVL-yhteistyön tiivistäminen, liiton messutoiminnan suunnittelu ja toteutus, MPK-koulutusohjelman rakentaminen.

VAPEPA- JA VARTUTYÖRYHMÄ

Jäsenet: Hauta-aho Rauno (pj.), Hyppönen Jouko, Liinamaa Jaakko, Martikainen Hannu P., Parkkila Pasi, Saarikallio Simo, Soininen Simo, Terho Tuomas ja Timonen Maarit.

Tehtävä: Erityisesti VARTU-koulutuksen käynnistäminen, kehitys-ja koulutuspolun rakentaminen, jolla halukkaat ja koulutetut saadaan sijoitettua kuntien poikkeusolo- ja onnettomuustilanneorganisaatioihin, vapaaehtoisen maanpuolustuksen lain tarkasteluprosessiin osallistuminen.

VETERAANIYHTEISTYÖRYHMÄ

Jäsenet: Suominen Osmo (pj), Gåpå Tuula, Hynnälä Jarmo, Kinnunen Kari, Martikainen Hannu P., Salminen Kari, Savela Anna, Siimeslehto Seppo, Rönkä Jukka, Valtanen Kalevi ja Salo Suvi (siht.).

Tehtävät: Yhteistyö valtakunnallisten veteraaniyhteisöjen ja Tammenlehvän Perinneliiton kanssa, veteraaniperinnetyön organisointi koko maan alueella.

Viestintätyöryhmä

Jäsenet: Hakola Terhi (pj), Gåpå Tuula, Kinnunen Kari, Mäkitalo Jussi, Parkkila Pasi, Pulkkinen Eero, Timonen Maarit ja Nyberg Olli (siht.).

Tehtävät: Liiton uusien www-sivujen suunnittelu, liiton viestintästrategian rakentaminen, reserviläispiirien viestinnän koordinointi ja kehittäminen sekä hyvien toimivien esimerkkien kerääminen ja kriisiviestintäohjeen laatiminen piireille.

Yhteiskuntasuhteiden työryhmä

Jäsenet: Puheenjohtaja Pohjola Ilpo (pj), varapuheenjohtajat Hauta-aho Rauno, Hakola Terhi ja Nöjd Ismo ja Viljanen Jussi.

Asiantuntijat ja kansanedustajat:

Biskop Kim (toimitusjohtaja), Kallonen Kari (teollisuusneuvos), Kari Mika (kansanedustaja), Kulmala Kari (kansanedustaja), Mikkonen Krista (kansanedustaja), Mustajärvi Markus (kansanedustaja), Pakkanen Markku (kansanedustaja), Pelkonen Jaana (kansanedustaja), Savola Mikko (kansanedustaja), Vikman Sofia (kansanedustaja) sekä Nyberg Olli (siht.).

Tehtävä: Reserviläisliiton yhteiskuntasuhteiden kehittäminen, edunvalvonta sekä palautekanavana toimiminen ajankohtaisten maanpuolustukseen, reserviläisyyteen ja järjetötoimintaan liittyvien asioiden osalta.