18.1.2020

Reserviläisliitto koulutti jäseniään uusien nettisivujen ylläpitoon

Tänä vuonna toiminnan yhtenä painopisteenä on järjestötoiminnan digitalisoituminen. Tavoitteena on liiton uuden nettisivuston sekä sen jäsen- ja luottamushenkilöpalveluportaalin mahdollisimman laaja käyttöönotto liitto-, piiri- ja yhdistystasolla. Lauantaina 18.1. järjestettiin nettisivukoulutus piirien ja paikallisyhdistysten viestinnästä vastaaville jäsenille Vantaan Aviapoliksessa. Koulutukseen osallistui yli kolmekymmentä aktiivia ympäri Suomen. Koulutuksen järjesti suunnittelutoimisto Evermade.

Keski-Suomen piirin puheenjohtaja Perttu Hietanen pitää todella tarpeellisena Vantaalla järjestettyä koulutusta. Piiritasolla meidän täytyy järjestää myös oma vastaavanlainen koulutuspäivä. Mainostamisessa on painotettava, että yhdistyksillä oltava porkkana, jotta saadaan mahdollisimman moni paikallisyhdistys luomaan uudenaikaiset sivut. Tällainen voisi olla rahallinen kompensaatio, korostaa Perttu.

Liitto myöntää suoritusperusteisen tuen piireille, mikäli reserviläispiiri julkaisee 30.6.2020 mennessä liiton internet-sivuilla omat sivunsa. Kun ¾ piirin jäsenyhdistyksistä on julkaissut liiton internet-sivuilla omat sivunsa, maksetaan 500 euroa. Kun ¾ piirin jäsenyhdistyksistä syöttää kaikki tapahtumansa liiton internet-sivujen toimintakalenteriin, maksetaan lisäksi 500 euroa. Ja kun ¾ piirin jäsenyhdistyksistä syöttää kaikkien toteutuneiden tapahtumiensa osallistujamäärät sekä muut, kysyttävät tiedot liiton internet-sivujen toimintakalenteriin vuoden 2020 osalta, maksetaan lisäksi 500 euroa.

Etelä-Hämeen piirisihteeri Sonja Airikka-Harteva pohti etukäteen, että nettisivujen luominen saattaa olla haastavaa. Järjestelmä oli kuitenkin helposti opittava ja selkeä. Olen aikaisemmin käyttänyt aktiivisesti lähinnä somen eri kanavia, joten siltä pohjalta lähdettiin liikkeelle, toteaa Sonja.

Sonja Airikka-Harteva oli varsin tyytyväinen koulutukseen

Lisäksi koulutukseen osallistui myös liiton toimiston toimihenkilöt. Järjestöpäällikkö Suvi Salo oli todella tyytyväinen runsaslukuisesta osallistujamäärästä. Keskustoimiston näkökulmasta on tärkeää, että saadaan suurin osa piireistä ja paikallisyhdistyksistä myös sähköisten palveluiden piiriin. Koulutus oli todella hyvä ja viestintäaktiivimme saivat paljon hyödyllistä tietoa nettisivujen saamiseksi ajan tasalle, päättää Suvi.