27.11.2020

Rekisteritiedote 3/2020 julkaistu

Muista uusia tunnukset Maanpuolustusrekisteriin

Mikäli sinulla on yhdistyksenne käyttäjätunnukset Maanpuolustusrekisteriin, niin ne tulee uusia nyt pikaisesti. Osalla käyttäjistä tunnukset vanhenevat marraskuun lopulla ja osalla joulukuun lopulla. Uudet yhdistystunnukset voi hakea täyttämällä lomakkeen, joka löytyy tämän sivun alaosasta.

Kun lomake on täytetty, yhdistyksen puheenjohtajan tulee vielä vahvistaa, että tunnukset on myönnetty oikealle henkilölle. Puheenjohtajan tulee olla yhteydessä jäsen- ja toimistosihteeri Anna Mutaseen laittamalla sähköpostia osoitteeseen jasenasiat(at)reservilaisliitto.fi tai soittamalla numeroon 09 4056 2010. Uudet käyttäjätunnukset ovat voimassa kaksi vuotta.

Uusi jäsenmaksuluokka ensi vuodesta alkaen

Nykymallinen ampumaturva päättyy tämän kauden jälkeen (31.1.2021). Muutoksen taustalla on Finanssivalvonnan keväällä tekemä linjaus. Reserviläisliiton liittokokous päätti Seinäjoella 21.11.2020, että jatkossa on mahdollisuus kirjautua ammuntaa harrastavien jäsenten jäsenryhmään maksamalla vapaaehtoinen lisäjäsenmaksu, jolloin jäsen saa ammunnanharjoittelun ja -kilpailun toimintaturvan sekä urheilu- ja liikuntatoiminnan turvan.

Ensi vuonna lisämaksu on 35 euroa. Tiedotamme asiasta lisää, kun käytännön muutostyöt muun muassa Maanpuolustusrekisterin osalta on saatu tehtyä.

Ilmoita jäsenmaksutiedot ajoissa

Ensi vuoden jäsenmaksulaskutuksen valmistelu on käynnistynyt. Piirien ja yhdistysten on ilmoitettava jäsenmaksutietojen mahdollisesta muuttumisesta liittoon viimeistään 4.12. täältä. Mikäli tietoja ei ilmoiteta, käytetään laskutuksessa kuluvan vuoden tietoja.

Reserviläisliitossa henkilöjäsenen jäsenmaksu koostuu eri osuuksista, muun muassa liittomaksusta, piirimaksusta sekä oman yhdistyksen jäsenmaksuosuudesta. Jäsenen jäsenmaksulaskun summa voi muuttua vaikkei yhdistys omaa osuuttaan muuttaisikaan.

Ilmoita luottamushenkilötiedot järjestäytymiskokouksen jälkeen

Yhdistyksen järjestäytymiskokouksen jälkeen tulee päivittää uudet luottamushenkilöt Maanpuolustusrekisteriin. Yhdistys voi lisätä ne itse rekisteriin tai vaihtoehtoisesti ilmoittaa verkkosivuilla olevalla lomakkeella.

Maksumuistutukset

Reserviläisliitto lähettää vuosittain kolme maksumuistutusta maksamattomille jäsenille. Kuluvana vuonna on kokeiltu sähköpostitse lähetettäviä maksumuistutuksia, minkä johdosta kaikki maksamattomat jäsenet eivät vielä ole saaneet yhtään paperista karhulaskua postitse. Maksaneiden jäsenten määrä on tästä syystä viimevuotista jonkin verran pienempi.

Kaikille maksamattomille lähetetään postitse karhulaskut itsenäisyyspäiväviikolla.

Siirry Suomi.fi-valtuuksiin

Katso-palvelun käyttö päättyy 31.12.2020. Katso-palvelun korvaavat Suomi.fi-tunnistus ja Suomi.fi-valtuudet. Yhdistysten kannattaa hoitaa Suomi.fi-valtuudet kuntoon nyt, jotta asiointi viranomaisten kanssa sujuu jatkossakin.

Katso-tunnusten sijasta asiointipalveluihin kirjaudutaan jatkossa vahvoilla henkilökohtaisilla tunnistusvälineillä kuten verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai poliisin myöntämällä henkilökortilla.

Lisätietoa muutoksesta löytyy täältä.

Sähköpostiasiointi liittoon

Reserviläisliitto on siirtynyt sähköpostien käsittelyssä uuteen, tikettipohjaiseen asiointijärjestelmään. Järjestelmää käyttävät kaikki liiton toimihenkilöt, minkä johdosta sähköposteihin vastataan aiempaa laajemmalla joukolla. Yhdistysten ja piirien toivotaan käyttävän rekisteri- ja muissa asioissaan liiton suuntaan osoitteita jasenasiat(at)reservilaisliitto.fi, toimisto(at)reservilaisliitto.fi, jarjesto(at)reservilaisliitto.fi ja tiedotus(at)reservilaisliitto.fi riippuen asian laadusta. Toimihenkilöiden henkilökohtaisia sähköposteja ei tulisi enää aiemmassa laajuudessa käyttää.