3.4.2020

Könttä pohtii blogissa maanpuolustuksen nykytilaa ja tulevaisuutta

Reserviläisliitto on käynnistänyt asiantuntijablogisarjan, jossa kirjoittajina ovat ulkopuoliset asiantuntijat, vaikuttajat ja päättäjät. Pyrimme tällä tavalla vahvistamaan entisestään osallistumista yhteiskunnalliseen keskusteluun. Blogikirjoitussarjan toisen blogin kirjoittaa parlamentaarisen asevelvollisuuskomitean varapuheenjohtaja, kansanedustaja Joonas Könttä (kesk). Hän toimii myös eduskunnan puolustusvaliokunnan jäsenenä.

Edustaja Könttä pohtii asiantuntijablogissa naisten roolia tulevaisuuden maanpuolustuksessa.

Mielestäni naisten asemaa asepalveluksessa tulisi kasvattaa tulevaisuudessa. Kysymys on tasa-arvosta. On huomioitava myös ikäpolvien pieneneminen. Jos haluamme ylläpitää nykyisen kokoisen reservin, on vain järkevää tehdä asepalveluksesta tasa-arvoinen järjestelmä.

Asiantuntijablogi on luettavissa kokonaisuudessaan täältä.

Reserviläisliitto on puoluepoliittisesti sitoutumaton järjestö, joka tarjoaa kaikille tasapuolisen mahdollisuuden kirjoittaa asiantuntijablogiin. Seuraavan blogin kirjoittaa asevelvollisuuskomitean jäsen, kansanedustaja Tuula Väätäinen (sdp).