13.10.2020

Historian laajin some-kampanja käynnissä

Reserviläisliitossa on käynnissä liiton historian suurin somekampanja. Itsenäisyyspäivänä huipentuva kampanja tavoittaa Facebookissa ja Instagramissa suoraan yli 1,1 miljoonaa henkilöä ja some-edelleenjakojen kautta vielä merkittävästi suuremman määrän suomalaisia.

Kampanja toteutetaan kaksiosaisena niin, että 25-35 -vuotiaita sekä 36-50 -vuotiaita tavoitellaan hieman toisistaan poikkeavalla markkinoinnilla. Liitto kannustaa yhdistyksiään, piirejään ja yksittäisiä jäseniään osallistumaan kampanjan toteuttamiseen jakamalla sen julkaisuja omissa sosiaalisessa mediassa.

Kampanja alkoi syyskuun lopulla ja jäsenyyttä hakeneiden määrät ovat jo lähteneet kasvuun. Jäsenhakemuksia on kuluvana vuonna jätetty toistaiseksi reilut 2.300 kappaletta, joka on viimevuotista 14 prosenttia enemmän. Liittyneiden kokoismäärä saattaa kampanjan myötä ylittää 3.000 henkilön tason.

Some-kampanjointia vuodesta 2016

Reserviläisliitto on vuodesta 2016 saakka toteuttanut vuosittain sosiaalisessa mediassa laajoja jäsenhankinta- ja markkinointikampanjoita, jotka ovat kohdistuneet erityisesti nuoriin suomalaisiin. Ensisijaisena tavoitteena on ollut saada enemmän Puolustusvoimien sodan ajan joukkoihin sijoitettuja, nuoria reserviläisiä mukaan reserviläistoiminnan ja -koulutuksen piiriin.

Kampanjoilla on vuosittain tavoitettu useita satoja tuhansia nuoria suomalaisia sekä suoraan että sosiaalisen median edelleen jakojen kautta. Jäsenyyttä hakevien määrät ovatkin selvästi nousseet ja liittyneiden keski-ikä laskenut niin, että jäsenhakemuksen jättäneiden keski-ikä on ollut ajoittain jopa alle 38 vuotta, kun liiton koko jäsenistön keski-ikä on noin 51 vuotta. Jäsenyyttä hakeneiden joukossa on myös ollut selvästi enemmän miehistöön kuuluvia reserviläisiä ja naisia kuin liiton jäsenistössä keskimäärin.

Yhdistykset, piirit ja jäsenet mukaan kampanjaan

Reserviläisliiton some-kampanja alkoi syyskuun lopulla ja jatkuu aina itsenäisyyspäivään asti. Yhdistysten, piirien ja henkilöjäsenten toivotaan jakavan alla olevia mainoskampanjoita omilla Facebook-sivuillaan. Näin kampanja saa vielä lisätehoja ja enemmän näkyvyyttä.