Ampumaturva sisältää tapaturma- ja vastuuvakuutuksen.

RESERVILÄISTEN Ampumaturva

Reserviläisten ampumaturva on tarkoitettu Reserviläisliiton, Suomen Reserviupseeriliiton, Suomen Rauhanturvaajaliiton, Maanpuolustuskiltojen liiton ja Maanpuolustusnaisten liiton jäsenille. Ampumaturva antaa osallistumisoikeiden Reserviläisliiton, Suomen Reserviupseeriliiton ja Reserviläisurheiluliiton niihin liittotason kilpailu- ja muihin tapahtumiin, joissa ammunta on keskeisessä roolissa.

Ampumaturva antaa myös oikeuden osallistua em. liittojen piirien sekä jäsenyhdistysten niihin tapahtumiin tai kilpailuihin, joissa harjoitetaan ammuntaa ja, joissa vaaditaan Reserviläisten ampumaturvan tai Suomen Ampumaurheiluliiton kilpailu- tai harrastelisenssin voimassaoloa. Lisäksi ampumaturva antaa oikeuden osallistua sellaisiin Puolustusvoimien tai muiden tahojen kanssa yhteisiin tilaisuuksiin tai tapahtumiin, joissa vaaditaan Reserviläisten ampumaturvan voimassaoloa.

Reserviläisten ampumaturvan toinen keskeinen tekijä on sen sisältämä tapaturma- ja vastuuvakuutus.

Ampumaturvan voit hankkia tämän linkin kautta. Voit samalla maksaa turvan ja se astuu voimaan maksupäivänä kello 24.00.

Voimaantulo

Ampumaturva tulee voimaan aikaisintaan vakuutuskauden alussa tai sen jälkeen maksettaessa maksupäivänä klo 24.00 ja on voimassa vakuutuskauden loppuun. Vakuutuskausi alkaa maaliskuun alusta ja päättyy seuraavan vuoden helmikuun loppuun, esim. 1.3.2017 - 28.2.2018.  Ampumaturva maksaa 25 euroa, josta varsinaisen vakuutusmaksun osuus on 5,50 euroa.

Voimassaolo

Ampumaturva on voimassa:

• reserviläisten ja puolustusvoimien ampumakilpailuissa
  • harjoituksissa, jotka ovat lajille ominaisia ja harjoituksen johtajan valvonnassa
  • valmennusohjelman mukaisesti harjoiteltaessa
  • koulutus-, liikunta- ja valmennusleireillä urheilutoimintaan liittyen, mutta ei muuna aikana
  • edellä mainittuihin tilaisuuksiin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla
  • tilapäisesti (3 kk) ulkomailla samoin edellytyksin kuin Suomessa

Lisätietoja

Reserviläisten ampumaturvan tilaus- ja toimitusasioista vastaa liittojen jäsenrekisteri, puh (09) 4056 2010 tai s-posti jasenasiat@reservilaisliitto.fi.  Ampumaturvan sisältöön sekä vakuutusturvaan ja sen kattavuuteen liittyvistä kysymyksistä vastaa Reserviläisliiton toimisto, (09) 4056 2040 tai s-posti toimisto@reservilaisliitto.fi

Vahinkojen korvausta ja niiden hakemista koskevista kyselyistä vastaa OP Vakuutus, puh 0303 0303, www.op.fi.

Olen kiinnostunut ampumaturvasta

Mikäli turvan hankkimisella ei ole kiire, voit jättää tilauksen myös alla olevan lomakkeella. Tilausten käsittely kestää noin viikon.

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.